آمریکا از عراق نمی رود

آمریکا از عراق نمی رود

آمریکا از عراق نمی رود
مردم عراق پس از سقوط حکومت بعث ، هرگز طعم ثبات و آرامش را تجربه نکرد. ارتش ایالات متحده و متحدانش حدود ۱۶ سال است که در شهرهای مختلف عراق حضوری جدی دارند ، با این حال در این مدت گروههای تروریستی در این کشور پدیدار شد و دولت عراق که توانایی مقابله با ” تروریسم” را ندارد به آلت دستی در دست خارجیان قرار گرفت. اکنون هیچ نشانی از دموکراسی در ساختار قدرت در عراق دیده نمی شود. مردم عراق در ماههای گذشته به خیابانها ریختند و خواستار تغییرات بنیادین شدند ، این خواسته ی مردم با اندکی تغییرات همراه بود ، با این حال مردم عراق همچنان از تبعیض و فقر و ناامنی در رنج هستند.
در بعضی رسانه ها گفته می شد که احتمالا آمریکا در صدد خارج کردن نیروهای نظامی خود از این کشور است ، دونالد ترامپ نیز نشان داده که تمایلی برای سرمایه گذاری بیشتر در منطقه ندارد ، علی رغم این شرایط یک مقام ارشد نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده از عراق بیرون نخواهد رفت. رادیو بین المللی فرانسه در این رابطه چنین می گوید: ” ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز دوشنبه ۶ ژانویه/ شانزدهم دی با تائید “اصالت” نامه فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش در بغداد مبنی بر “آماده سازی نیروهای آمریکایی برای خروج از عراق” اعلام کرد که این نامه ” واقعی” بوده اما ” به اشتباه” فرستاده شده است. به گفته مارک میلی، این نامه “یک پروژه امضاء نشده بوده ” که برای برخی رهبران نظامی عراق فرستاده شد ، زیرا حرکت نیروهای آمریکایی در عراق در روزهای اخیر افزایش یافته است .

وی افزود: اما این نامه “هرگز نمی‌بایست فرستاده می‌شد.”

به گفته وی فرستاده شدن این نامه ” اشتباهی” بود که از روی “حسن نیت” انجام شد.

البته به گفته ژنرال میلی، این بخش از نامه “بد نوشته شده است.” چون این جمله در واقع نشاندهنده “خروج است. اما چنین چیزی در حال انجام نیست.”

به گفته مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و فرمانده پنتاگون نیز این کشور در حال استقرار مجدد نیروهای خود در عراق است، اما آنجا را ترک نمی‌کند.

وی به خبرنگاران گفت: ” هیچ تصمیمی درباره خروج از عراق گرفته نشده است.”

مارک اسپر افزود: ” این نامه نشاندهنده برنامه فعلی دولت آمریکا نیست.”

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *