بختیار گفت لیست کابینه در جیب من است!

بختیار گفت لیست کابینه در جیب من است!
دکتر شاپور بختیار در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ ایران پیشنهاد نخست وزیری از سوی شاه ایران را پذیرفت. دوران نخست وزیری بختیار کمی بیشتر از یک ماه بود و در فضای پرتلاطم آن زمان- دی ماه ۵۷ – نخست وزیر و کابینه اش نتوانست اوضاع را آرام کند.
بعد از سقوط شاه ، دهها کتاب یا صدها مقاله در مورد شخصیت دکتر بختیار نوشته شد. بختیار که عضو جبهه ملی بود بعد از قبول مسئولیت اش از سوی دوستانش طرد و از جبهه ملی اخراج شد. ” خسرو سیف” از اعضای پیشین جبهه ملی ایران و دبیر کنونی حزب ملت ایران ، در مجموعه گفتگوهایی که با سردبیر کورش داشته به نکته ی جالبی اشاره می کند. او می گوید که در سال ۵۷ و قبل از مطرح شدن نام بختیار به عنوان نامزد نخست وزیری ، روزی بختیار و سیف در ماشین بختیار هنگام بازگشت به خانه بوده اند که بختیار رو به سیف می کند و می گوید : اگر این دوستان شما بگذارند لیست کابینه در جیب من است!…..
این اعتراف عجیب بختیار نشان می داد که که قبل از مطرح شدن او به عنوان نخست وزیر ، مذاکرات و جلسات محرمانه ای با او در جریان بوده که اعضای جبهه ملی نیز از این موضوع بی خبر بوده اند.
در مجموعه گفتگوهای اختصاصی سردبیر کورش با خسرو سیف ، بسیاری از ناگفته ها مطرح شده است که در چندین شماره ی نشریه کورش به چاپ رسیده و مورد استقبال خوانندگان قرار داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *