پرونده بی بی سی فارسی!

پرونده بی بی سی فارسی!

اينجا لندن است؛ راديو بی بی سی!
امير کاويان
“امروز دستوری از شاه رسيد که با خشم فراوان از من خواسته بود به مقامات بی بی سی اعتراض کنم که چرا در برنامه ورزشی خود موقع پخش خبر مربوط به راه يافتن تيم فوتبال ايران به دور يک چهارم نهايي جام جهانی فوتبال لغت (شگفت آور) را به کار برده اند!” (۱)
مردم ايران در طی قرون گذشته نشان داده اند که با وجود داشتن بعضی ويژگی های مثبت و منحصر به فرد، دارای يک نقطه ضعف بزرگ به نام نداشتن “حافظه تاريخی” هستند. امروز نيز اگر ما در جلسه ای در فضايي آرام و با تمرکز طبيعی شرکت کنيم و سخنران جلسه به يک واقعيت سياسی يا اجتماعی در سال های گذشته اشاره نمايد و با دليل و مدرک مستند ادعای خود را ثابت کند. اکثر شرکت کنندگان در اين جلسه در کمتر از ۲۴ ساعت بعد کل ماجرای مورد بحث را از ياد می برند! البته بخش ديگری نيز با گذشت يک ماه از آن جلسه ناگهان يک تئوری غلط را ارايه می دهند که مبتنی بر سندی نيز نبوده و فقط بر پايه اوهام و خيالات بيان می شود.
امروزه هنوز هم عده ای به اصطلاح “روشنفکر” که نه دارای حافظه تاريخی هستند و نه معلوماتی از وقايع گذشته دارند، دخالت کشورهای استعماری را در خاور ميانه و به ويژه “ايران ” منکر می شوند. هر چند ممکن است که اين افراد دخالت های دولت های روس و انگليس را در قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم و يا در دوره سلطنت خاندان قاجار قبول کنند؛………
( برای خواندن کامل پرونده بی بی سی فارسی به شماره ۱۳ کورش مراجعه نمایید)

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *