نابودی شیلی بدست رییس جمهوری!

شیلی

نابودی شیلی بدست رییس جمهوری!
امیر کاویان
آقای رییس جمهوری تصور می کند باید تا آخر عمرش در صندلی جولان دهد تا به خیال خود برنامه های اصلاحی اش را که چون سرابی دروغین است پیاده کند. به گزارش اتاق بازرگانی سانتیاگو اعتراضات اخیر در شیلی ۱٫۴ میلیارد دلار به اقتصاد کشور لطمه زده و با تمام این زیانها آقای “سباستیان پینرا” در گفتگو با بی بی سی با رد درخواست استعفا از مقام خود گفت:” سی سال پیش دموکراسی در شیلی مستقر شد و از آن زمان، حکومت موفق شده است تا فقر را در این کشور کاهش دهد”
رییس جمهوری شیلی گویی دوران ژنرال پینو شه را فراموش کرده و چنان در لذت قدرت غرق شده که مایل نیست به خواست مردم گردن نهد. مردم ناراضی باید به پینرا یادآور شوند که شیلی در دوران پینوشه نیز از وضعیت مطلوب اقتصادی برخوردار بود. پینوشه هر چند با یک حرکت نظامی قدرت را بدست گرفت و فضای سیاسی دور از دموکراسی بود اما هر روز از ۶ صبح پشت میز کارش می نشست و تا دیری از شب کار می کرد ضمن آنکه اهل خوردن مشروبات الکلی و تفریحات رایج در میان سیاستمداران نیز نبود. پینوشه به خواست مردم سقوط کرد تا دموکراسی و آزادی بر شیلی حاکم شود و نه اینکه یک رییس جمهوری نالایق و قدرت طلب حاضر به زیانهای میلیاری بر اقتصاد کشور باشد ، هزاران نفر را به فقر و بدبختی سوق دهد و تحت هیچ شرایطی استعفا نکند.
به نظر می رسد که هنوز مردم شیلی باید هزینه دهند تا چرخ دموکراسی روی غلطک بیفتد. مشکلی که بسیاری از مردم جهان با آن مواجه اند. این واقعیت غیر قابل انکار است که روز سباستیان پینرا توسط مردم جارو خواهد شد. روزی که ابراز پشیمانی او بیهوده خواهد بود.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *