ترامپ چرتکه می اندازد!

ترامپ چرتکه می اندازد!
مواضع اخیر ” دونالد ترامپ” نشان می دهد که هر چه به زمان انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم ، او سست تر و مردد نشان می دهد و درست مانند یک رییس جمهوری بی اراده عمل می کند.
دونالد ترامپ در فصل آخر نشستن در دوره اول ، در کاخ سفید به نوشتن در توئیتر عادت کرده و هر روز سخنی در تضاد با حرف دیروز خود می زند. سیاست های دولت ترامپ تا این حد نزول کرده که ماهها روی اسب مرده ای به نام ” طالبان” شرط بندی کرد. مذاکرات نماینده او با جنایتکاران افغان نه تنها هیچ نتیجه ای نداشت بلکه درست در اوج این مذاکرات آدمخواران طالبان در قلب کابل مردم بیگناه را به خاک و خون می کشیدند.
واقعیت این است که هر چند ترامپ در سیاست های داخلی اعم از کاهش نرخ بیکاری و شکوفایی اقتصادی مردم آمریکا خوب عمل کرده ، اما روابط دیپلماتیک ایالات متحده هنوز با اروپاییها می لنگد ، مذاکره و دیدار حضوری اش با رهبر کره شمالی درست مانند یک شو بود و در خاور میانه هم نتوانست تغییر قابل توجهی در جهت ثبات منطقه اعمال کند. ترامپ حتی با همکاران خود نیز در طی دو سال گذشته مشکلات بسیاری داشته و میزان برکناری مقامات دولتی افزایش داشته است. به نظر می رسد که رییس جمهوری آمریکا بیش از اینکه عملگرا و استراتژیست به سیاست خارجی نگاه کند ، اغلب به چرتکه انداختن و سود و زیان مالی در خزانه ی دولتش می اندیشد.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *