سکوت قاتلان” تیانانمن”!

سکوت قاتلان" تیانانمن"!

سکوت قاتلان” تیانانمن”!

رهبران حکومت چین دقیقا مانند نوکیسه گانی هستند که از قعر فلاکت و بیچارگی به قله ی غرور و ثروت رسیده اند. کشوری که از هر ۴ نفر ۳ تن در فقر مفرط دست و پا می زد ، امروز به غول اقتصاد جهان مبدل شده! جدا از اینها ، چنان سرمست شده که مردم بی گناه ۲۰۰ کشور دنیا را با ویروس صادراتی خود از آزمایشگاه ووهان درگیر خطر مرگ کرده است. حکومت چین به صراحت به دنیا دروغ می گوید و مدعی شده که این ویروس از خفاش به انسان سرایت کرده! ، از طرفی حاضر نیست وارد جزییات این جنایت خود شود و ترجیح می دهد سکوت کند. پدیده ای که تا امروز بیش از ۲۵۰ هزار نفر قربانی گرفته و مقامات حکومت چین باید در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشند.
گویی تمام بشریت در حماقت و ناآگاهی بسر می برند. چگونه چنین پدیده ی مخربی به ۲۰۰ کشور می رود اما از دروازه های ” پکن” رد نمی شود؟!!
حکومت سرکوبگر چین در سال ۱۹۸۹ نیز لکه ننگی بر تاریخ این کشور رقم زد. زمانی که دانشجویان بی دفاع به میدان ” تیانانمن” گرد آمدند تا به سیاستهای حاکم معترض شوند. در آن زمان حکومت چین بجای رسیدگی به خواسته های دانشجویان و سپس هزاران کارگری که به دانشجویان پیوستند ، تانک و زره پوش وارد خیابانها کرد. ۳۰ سال پس از واقعه ی خونین میدان تیانانمن ، بی بی سی نوشت : ” جنبش اعتراض‌آمیز گسترده‌ معروف به «جنبش میدان صلح آسمانی» که سی سال پیش (۱۹۸۹) و با محوریت دانشجویان در چنین روزهایی اوج خود را طی کرد به مدت ۷ هفته صحنه سیاسی چین را به لرزه درآورد. این جبش در تداوم «بهار پکن» و بر بستر شماری از تحولات سیاسی و اقتصادی شکل گرفت که فوت مائو تسه ‌تونگ، فاصله‌گیری رهبری حزب از روندها و رویدادهای دوران او، مانند «انقلاب‌ فرهنگی»، اعاده حیثیت از شمار زیادی از قربانیان آن رویدادها، و به خصوص تصمیمات پلنوم حزب کمونیست در دسامبر ۱۹۷۸ برای گشایش اقتصادی رقم زد.” در ادامه این گزارش چنین آمده:
“آمار رسمی از کشته‌شدن دویست نفر سرباز و شهروند عادی سخن می‌گوید، ولی آمارهای صلیب سرخ چین و برخی منابع نسبتا معتبر دیگر این رقم را نزدیک به ۲۷۰۰ نفر ذکر می‌کنند با هزاران نفر مجروح دیگر. بعد از سرکوب تظاهرات هم رسما حکم اعدام ۴۹ نفر صادر شد که البته هیچ دانشجویی در میان آنها نبود و اکثریت آنها را دانشگاهیان و کارگران تشکیل می‌دادند. موجی از بازداشت و صدور حکم زندان هم از پی آمد.”
البته رهبران چین در تمام این سالها تلاش کردند تا ماجرای هولناک میدان تیانانمن به فراموشی سپرده شود. دنیا هم این حادثه را به فراموشی سپرد. از طرفی رهبران چین تمام تلاش خود را به خرج دادند تا میران صادرات خود به دنیا را افزایش دهند و اقتصاد چین را دگرگون کنند. به گزارش بی بی سی در حال حاضر سالانه ۱۳۰ میلیون شهروند چین به جهانگردی و گردش می روند!
امروز دنیا در قبال ویروس چینی چه خواهد کرد؟ تردیدی نیست که رژیم حاکم بر چین زیر بار این جنایات نخواهد رفت و همچنان نقش خود را انکار خواهد کرد. اما ۲۰۰ کشور دنیا باید متحد شوند و تیر اصلی را بر اقتصاد چین شلیک کنند. دنیا باید چنان بر اقتصاد چین بتازد که این کشور به گذشته های خفت بار خود باز کردد. باید اقتصاد چین ویران شود و حاکمان آن از قله ی غرور و زورگویی سقوط کنند. ۲۰۰ کشور دنیا باید مرزهای خود را بر روی تولیدات چین ببندند. باید بانکهای چین مورد تحریم جهانی قرار بگیرند.
در نهایت رهبران چین باید بفهمند که دیگر آزمایشگاهی به راه نیندازند که از آن با جان بشریت بازی کنند و گستاخانه گناه را به گردن ” خفاش ” بیندازند!

عکس: Reuters

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *