دختری که ” طالبان” را مات کرد!

دختری که " طالبان" را مات کرد!

۸ سال قبل یک دختر نوجوان ۱۴ ساله در پاکستان یک گروه وحشی آدمخوار به اسم “طالبان” را مات کرد. او باعث شد که ماهیت این عناصر مرتجع و ضد بشر برای جهانیان اشکار شود. ” ملاله یوسف زی” در پاکستان در سن ۱۴ سالگی از حق تحصیل دختران دفاع می کرد ، همین موضع گیری ، اوباش طالبان را خشمگین ساخت و سفیر گلوله ها به سوی او شلیک شد. ملاله تا آستانه مرگ رفت و بازگشت.
سازمانهای بین المللی فورا دست بکار شدند تا وی برای معالجه راهی بریتانیا شود. اوروز ملاله در سن ۲۲ سالگی توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد دریافت کند.
وجود این دختر شجاع که تیرش را به قلب ” طالبان” زد و امروز پیروزمند و محبوب دختران پاکستانی شده ، می تواند اینده سیاسی این کشور را دگرگون کند. آنچه مایه تاسف است نشستن نمایندگان ایالات متحده با اوباش طالبان افغانستان در قطر است. پرسش اینجاست: ایا از نظر دولت امریکا ” طالبان” یک گروه تروریستی است یا یک سازمان سیاسی؟!
با وجود امضای توافق نامه بین نمایندگان عقب افتاده طالبان با نماینده امریکا ، هنوز دولت افغانستان نتوانسته به صلح واقعی با این اوباشان آدمخوار دست یابد. بدیهی است که آزادی عناصر طالبان از زندانهای افغانستان فقط به رشد این گروه تروریستی می انجامد.
اما حساب پاکستان جداست : امروز پاکستان یک سمبل محبوب در میان جوانان این کشور دارد. ملاله و هم نسلان وی هرگز اجازه نخواهند داد که سایه ی طالبان بر این کشور ، فلاکت و تاریکی بیاورد.
ملاله در همان سال ۲۰۱۲ ، طلبان را شکست داد….

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *