مذاکره با آدمخواران “طالبان”!

طالبان

مذاکره با آدمخواران “طالبان”!
امیر کاویان
دولت افغانستان هنوز تکلیف خود را با ” طالبان” روشن نکرده است ، جدا از دولت ” اشرف غنی” که ناتوانی خود را در مبارزه با تروریست های طالبان نشان داده ، دولت ترامپ نیز گویی در تردید است که بالاخره ” طالبان” یک سازمان مشروع سیاسی- نظامی است یا یک گروه آدمکش و ترویست؟!
خلیل زاد نماینده دولت آمریکا هنوز در قطر امیدوار است تا بلکه بتواند به توافق صلح با طالبان برسد این در حالی است که ظاهرا خط مشی و ایدئولوژی این گروه فراموش شده! دولت امریکا ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را فراموش کرده است؟! آیا این دولت آمریکا نبود که با حمله ی نظامی به افغانستان حکومت طالبان را ساقط کرد؟ آیا امروز طالبان قبول کرده که پس از امضای توافق نامه با خلیل زاد و نمایندگان اشرف غنی ، چون پسر بچه های با انضباط در مدرسه با گل و شیرینی به داخل شهرها رهسپار شوند و فقط دفاتری باز کنند و منتظر بمانند تا کاندیداهای خود را برای انتخابات افغانستان معرفی کنند؟! در این صورت سلاح های خود را نیز تقدیم دولت خواهند کرد و از گذشته ی خونبار خود نیز توبه می کند!
تا کجا باید مسئولان دولت افغانستان ضعیف و خوش باور باشند و تا کجا دولت امریکا باید امیدوار باشد که گروهی ” آدمخوار و وحشی” سلاح ها را رها کرده و با کار سیاسی بخواهد وارد قدرت شود؟ حتی اگر اینقدر خوش باور باشیم که طالبان با ” صلح” آشتی کند و مثل آدم زندگی کند در فردای به قدرت رسیدنش با ابزارهای دموکراتیک ، با دختران دانشجو و دانش آموز ، با پوشش زنان با ورزش مردان و زنان با دهها شبکه تلویزیونی و سینماها ، با موسیقی و روزنامه های آزاد چه خواهد کرد؟!

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *