خاطره خوب از جعفر کاشانی

خاطره خوب از جعفر کاشانی
امیر کاویان
تابستان ۱۳۷۸ برای تهیه گزارش برای مجله بین المللی پورس ایران و جهان به باشگاه شاهین رفتم. همه بودند : ناظم گنجاپور ( که سال ۶۱ مربی ام بود)، غلامحسین علامیر، همایون بهزادی… و جعفر کاشانی که حالا مدیر عامل شاهین بود. آنجا فهمیدم که کاشانی سالها دیپلمات بوده یک دیپلمات باسواد و مسلط نه مثل این عتیقه هایی که امروز با پیراهنهای مسخره دور دنیا می چرخند! از سفارت ایران در انگلیس از او پرسیدم از وضعیت افراد سفارت در زمان گذشته و او با حوصله پاسخ می داد. قبل از روزی که خواستم برای همیشه از ایران بروم ، مرا تا درب خروجی بدرقه ام کرد و گفت: هر کجا میروی به کشور خدمت کن…..
سال ۹۰ در فیس بوک ناگهان با پیامی روبرو شدم ، عکس جعفر کاشانی بود و یک شماره موبایل و اینکه در خارج است و پولی لازم دارد! فورا به او زنگ زدم و فهمیدم این ورزشکار قدیمی و دیپلمات برجسته هنوز هم دشمنانی از جنس ” خلخالی” دارد. به اسم او صفحه ای جعل کرده بودند تا بدنامش کنند. پایگاه خبری ” امروز نما ” می نویسد:
“در سال ۱۳۶۱ پس از سفر صادق خلخالی(حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب) از لیبی به امارات و در خواست وی برای برگزاری مراسم سخنرانی در امارات به منظور نامیدن خلیج اسلامی به جای خلیج فارس با برخورد شدید جعفر کاشانی مواجه و از امارات توسط وی اخراج گردید که برخورد شدید و تهدید به اعدام توسط خلخالی را در پی داشت اما ایشان پای حرف خودش ایستاد و از وزارت امور خارجه اخراج گردید”
در سالهای گذشته چندین بار به باشگاه شاهین رفتم تا او را ببینم اما حضور نداشت. از آن جمع سال ۷۸ در دفتر باشگاه ، همه رفتند و جعفر کاشانی هم رفت. او می توانست زنده بماند اگر پزشکان واقعا پزشک بودند همانهایی که باعث مرگ مادرم شدند…..

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *