جرات داری، حمله کن!

جرات داری، حمله کن!

اگر حکومت سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی باقی می ماند ” ولادیمیر پوتین” یک درصد هم شانس نشستن بر کرسی رهبری شوروی نداشت. زیرا:
۱- اداهای او بسیار زننده و به دور از شخصیت یک سیاستمدار کار کشته است.
۲- او بدلیل سالها خدمت در دستگاه جاسوسی شوروی در آلمان شرقی همه پدیده های عالم را امنیتی و مملو از توطئه می بیند.
۳- پوتین هنوز هم در حال هزینه دادن برای تصرف وحشیانه اش به شهر “کریمه” است.
۴- به دلیل خلق و خوی خاص خود هرگز نمی تواند “رهبری کاریزماتیک “حتی در بین مردم عادی روسیه شود.
۵- افکارش به زمان تزارها بر می گردد و گویی هنوز هم نتوانسته عصر ارتباطات و شرایط قرن بیست و یکم را درک کند.
۶- پوتین با تصرف کریمه و بحران اوکراین در طول سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ باعث کاهش ۲۰درصد از ارزش روبل روسیه شد و تبعات منفی را در سیستم بیمه ها بوجود آورد
۷- عمل اشتباه و احمقانه پوتین در همان سالها باعث ایجاد یک سری تحریم ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا شد.
۸- در زمان جنگ سرد ، هر چند سیاست حزب کمونیست شوروی اشاعه سوسیالیسم در کشورهای ضد غربی بود اما این سیاست به پشتوانه یک ایدئولوژی صورت می گرفت لذا در بعضی کشورها با استقبال طیف وسیعی از جوانان روبرو میشد. اما حکومت پوتین در واقع هیچگونه راهنمای عمل و برنامه ی فکری ندارد.

اکنون زمزمه های حمله احتمالی ۱۲۰ هزار نظامی روسیه به داخل اوکراین افزایش یافته است. آیا پوتین جرات چنین عمل اشتباهی را دارد و آیا کمر اقتصاد روسیه زیر تبعات این عمل احمقانه خرد نمی شود؟
آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اخیرا گفته که ما می توانیم با تحریم ها مقابله کنیم! بنظر می رسد این موضع وزیر ، بیشتر به همان توهمات بچه گانه دیکتاتورها شباهت دارد نه به یک واقعیت.
چنانچه پوتین جرات کند و اوکراین را فتح کند با واکنش های سختی روبرو خواهد شد. خلاصه این پیامدها چنین است:
۱- بازار اروپا را یا بکلی از دست خواهد داد یا شرایطی ناپایدار به زیان اقتصاد روسیه می شود زیرا حدود یک سوم واردات روسیه هنوز از اروپا است.
۲- ارزش روبل بشدت کاهش می یابد .این پدیده به سادگی قابل ترمیم نیست حتی با کنار رفتن پوتین از قدرت.
۳- بازار سهام روسیه به سقوط خود ادامه خواهد داد.
۴- ناتو بطور قطعی و ضروری به تقویت همسایگان اوکراین توجه خواهد کرد.
۵- یک مجموعه تحریم های سخت و طاقت فرسا روسیه را در بر می گیرد از جمله: تحریم بانک‌های معروف این کشور، ممنوعیت تجارت بدهی‌های دولتی، قطع ارتباط احتمالی از سیستم پرداخت بین بانکی جهانی یا همان سوئیفت، تحریم آمریکا، تحریم فناوری تراشه، و پیامدهای مرتبط با خط لوله گاز نورد استریم.
۶- بر اساس گزارش کپیتال اکونومیکس، قیمت گاز اروپا احتمالاً از رکورد ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت که در اواخر سال گذشته مشاهده شد، فراتر خواهد رفت.

۷- مانیش راج، مدیر مالی یکی از شرکتهای انرژی در مورد پیامدهای حمله روسیه می گوید: «در حالی که بحران روسیه و اوکراین مستقیماً بر قیمت‌های گاز طبیعی منطقه تأثیر می‌گذارد، قیمت نفت خام عموماً کنار گذاشته می‌شود، زیرا نفت روسیه کمی از اوکراین ترانزیت می‌کند».
خلاصه اینکه اینها فقط گوشه کوچکی از تبعات حمله ی احتمالی ارتش روسیه به اوکراین است. پوتین چه حمله کند چه نکند رهبری دیوانه است زیرا اگر حمله کند ، یک زلزله ی وحشتناک برای مردم بوجود می آورد و اگر حمله نکند پس به چه دلیل ۱۲۰ هزار سرباز را از پادگانها به لب مرزهای اوکراین آورده است؟!
دیکتاتورها چون نه تخصصی برای حکمرانی دارند نه کار مثبتی در زندگی شان انجام می دهند ، سر خود را ب دو چیز گرم می کنند:
سرکوب و کشتار مخالفان و پر کردن زندانها و مرگهای بی صدا
و
ترقه بازیهای احمقانه در جهان با نیروی نظامی خود.

عکس:
Per.euronews

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *