دنیا علیه ” اردوغان”

دنیا علیه ” اردوغان”
امیر کاویان
تهاجم ارتش ترکیه به منطقه ی کردنشین در سوریه خشم و اعتراض افکار عمومی جهان را بدنبال داشت. پرسش این است :
اکنون سالهاست که دولتهای ترکیه با مساله ی ” کردها” درگیر می باشند اما در طول چند دهه ی گذشته هیچگاه نیروهای نظامی ترکیه به مناطق کردنشین حمله نکردند، چرا؟!
پاسخ چندان پیچیده نیست. ” بشار اسد” رییس جمهوری مادام العمر سوریه ، با سیاست های مخرب خود ، این کشور را میدان تاخت و تاز تروریست ها قرار داد ، نیروهای روسیه وارد خاک سوریه شدند ، آمریکاییها وارد شدند ، از چند کشور مجاور نیز نیروهایی برای حمایت از دولت سوریه وارد جنگ شدند ، در واقع سوریه چند پاره شد ، اقتصادش به ورشکستگی رسید و روابط اش با جهان عرب بکلی قطع شد. اکنون ” رجب طیب اروغان” رییس جمهوری ترکیه در حالی وارد نبرد با کردها شده که امریکاییها از سوریه رفته اند ، روسها فقط تماشاگر این درگیریها هستند و با وجود اعلام تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا ، اردوغان هم چنان به حملات خود ادامه داده و اعتنایی به محکومیت جهانی ندارد.
امروز بسیاری از دولتها و افکار عمومی جهان ، تهاجم ارتش ترکیه به کردها را عادلانه نمی دانند ، اما نکته قابل تامل این است که چرا دونالد ترامپ به نیروهایش دستور ترک سوریه را داد؟!
گویی ترامپ در صدد است همه ی پدیده های دنیا را از دریچه ی مالی نگاه کند ، او فراموش کرده که تداوم این نبرد به تقویت ” تروریسم” منتهی خواهد شد.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *