سوریه دوباره برخاست!

۲ کشته و ۷ زخمی در تظاهرات نادر ضد دولتی سوریه

۵ دسامبر ۲۰۲۲ یک خودروی پلیس در حالی که سوری‌ها در تظاهرات ضد دولتی در سویدا شرکت می‌کنند می‌سوزد [سویدا ۲۴/از طریق رویترز]
یک خودروی پلیس در حالی که سوری‌ها در تظاهرات ضد دولتی در سویدا شرکت می‌کنند می‌سوزد [سویدا ۲۴/از طریق رویترز]
تظاهرات روز یکشنبه در استان سویدا با اکثریت دروزی سوریه به خشونت کشیده شد که منجر به کشته شدن یک معترض و یک افسر پلیس و زخمی شدن هفت تن دیگر شد.

تظاهرات ضد دولتی در سوریه، جایی که رئیس جمهور بشار اسد یک دهه پیش قیام طرفدار دموکراسی را خنثی کرد، نادر است. اسد از جنگ داخلی حاصله جان سالم به در برد، اما درگیری سوریه را در فقر و بحران امنیت غذایی و انرژی فرو برد.

اگرچه سویدا به طور کلی از جنگ داخلی در امان مانده است، اعتراضات ضد فساد در استان با اکثریت دروزی در چند سال گذشته با تنش‌ها بین ساکنان و دولت سوریه به رهبری رئیس جمهور اسد رخ داده است.

ده ها تن از ساکنان در کنار ساختمان استانداری سویدا تجمع کردند و پیش از ورود عده ای به ساختمان، وضعیت وخیم اقتصادی را محکوم کردند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

وزیر کشور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد افرادی که به ساختمان حمله کردند مسلح بودند و اثاثیه خانه را تخریب کردند، شیشه ها را شکستند و پرونده ها را غارت کردند. این بیانیه می افزاید که در پی حمله معترضان به یک پاسگاه پلیس، یک افسر پلیس کشته شد
عکس:
AP
منبع:
foreigndesknews.com

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *