کدام جنگ جهانی؟!

کدام جنگ جهانی؟!
امیر کاویان

شیفتگان و نوکران رییس جمهوری مستبد روسیه برای توجیه حملات وحشیانه رهبر کرملین به اوکراین و عدم مقابله ی غرب با این نسل کشی آشکار به سه دلیل بی پایه و اساس متوسل می شوند:
۱- ناتو و آمریکا نقش تحریک کننده داشته اند و منافع روسیه را به خطر انداختند.
۲- روسیه امروز دیگر نه روسیه زمان تزارها است نه اتحاد جماهیر شوروی!
۳- اگر ناتو وارد عمل شود – حتی در حد اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین – آنگاه جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد!

هر سه بهانه ی فوق بسیار ناشیانه است. اینگونه توجیهات نشان از فقدان دانش سیاسی افراد دارد. به این دلایل:
۱- هر چقدر نیز فرض کنیم ناتو و دولت آمریکا در صدد تحریک اوکراین بوده باشند که نبوده اند ، ولادیمیر پوتین نمی تواند مانند لاتهای خیابانی یقه ی رهگذران را بگیرد و باج بخواهد. فراموش نکنیم که اصولا اوکراین عضو ناتو نبوده است بنابر این جمله ی: تحریک کردن آمریکا و ناتو از اساس باطل است.
۲- نوکران پوتین چه نمونه مصداقی می توانند ارائه دهند که اصولا غربی ها دولت اوکراین را بر علیه روسها تحریک کرده اند؟
۳- این مردم اوکراین بودند که در سال ۲۰۱۶ شاهد حمله ی وحشیانه ی دیگری از جانب پوتین و تصرف ” کریمه” بودند!
۴- منظور از اینکه روسیه امروز نه در دست تزارها است نه اتحاد جماهیر شوروی دقیقا چیست؟ مدعیان این توجیه صد البته توان باز کردن موضوع را بر مبنای عرف و تاریخچه سیاسی ندارند. این توجیه آنقدر مضحک است که بگوییم:
چرا در داخل خاک آلمان نئو نازی ها محدودیت سیاسی دارند؟ الان که دیگر دولت در دست نازی ها نیست! نوکران کرملین حتی ذره ای آگاه نیستند که از خود بپرسند : حدود ۸۰ سال از حکومت هیتلرو تاخت و تاز او در جهان می گذرد. تمام بازماندگان گشتاپو و اس اس مردند و اثری از هیتلر و یارانش نیست اما هنوز هم دولت آلمان نمی تواند عضو دائمی شورای امنیت باشد. چرا؟ به این دلیل که هنوز هم مردم دنیا نمی توانند از آثار عملیات ضد بشری هیتلر به سادگی عبور کنند.
این چه توجیه و استدلال مسخره ای است؟ پس بگوییم : دولت فعلی آلمان که دیگر اعتقادی به ناسیونالیسم – سوسیالیسم ندارد!
۵- عاشقان پوتین و باند جو بایدن معتقدند اگر قانون پرواز ممنوع اجرا شود جنگ بین الملل سوم آغاز می شود! باید به این ناآگاهان سیاسی گوشزد کرد که در کجای تاریخ یک حکومت ورشکسته که نزدیک ۱۰ هزار شهروند خود را به دلیل تظاهرات ضد جنگ روانه سیاهچالها کرده ، با تحریم های روزافزون و شدید دنیا مواجه شده و فعلا در گرداب جنگ با مردم و ارتش اوکراین گیر افتاده ، چگونه یک تنه می تواند آتش جنگ جهانی سوم را روشن کند؟! این افراد بیسواد از تاریخ نمی دانند که :
الف: هیتلر اگر بانی اصلی جنگ دوم بود – درست یا غلط – از حمایت میلیونها آلمانی برخوردار بود و تظاهرات ضد هیتلر در خیابانها راه نمی افتاد.
ب: اگر در آن زمان جنگ با رهبری آلمان با متفقین آغاز شد ، نازی ها نیز چندین متحد قوی به نام ” متحدین” داشتند: ایتالیا- ژاپن و حتی جریاناتی در داخل ایران که از موقعیت فوق العاده استراتژیک برخوردار بود. اکنون متحدین روسیه چه کشورهایی هستند؟ بلاروس؟ سوریه؟ و……؟
کشورهایی که مردم شان در فلاکت روز را به شب می رسانند و نه ارتشی دارند نه قدرتی! پوتین با کدام توهم نزدیک به ۵ درصد واقعیت توان کلید زدن جنگ جهانی را دارد؟ او حتی نمی تواند از سلاح هسته ای استفاده کند زیرا بکار بردن این سلاح ، رژیم او و شخص خودش را در ۲۴ ساعت به دیار هستی روانه می سازد.
این وظیفه ی مبرم غرب است که برای پایان دادن به بمباران بیمارستانها و قتل عام کودکان بی گناه اوکراین ، هر چه سریع تر تمام آسمان اوکراین را منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.
پوتین یک جنایتکار جنگی است که باید روزی همراه با نوکران خود در ” دادگاه نورنبرگ ۲″ محاکمه شود.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *