آخرین فیلم وودی آلن

وودی آلن می گوید پنجاهمین فیلمش که در پاریس فیلمبرداری خواهد شد، ممکن است آخرین فیلم او باشد

وودی آلن، در گفتگو با الک بالدوین بازیگر هالیوودی، گفت جدیدترین فیلمش، احتمالا آخرین فیلم او خواهد بود.

بنا بر گزارش گاردین، وودی آلن، یکی از برجسته‌ترین فیلمسازان آمریکایی، روز سه‌شنبه، در یک گفتگوی زنده در اینستاگرام با الک بالدوین بازیگر هالیوودی، گفت پنجاهمین فیلم او، احتمالا آخرین فیلمش است.
وودی آلن که اعتقاد دارد تا کنون توانسته با ترکیبی از ‘شانس و احتیاط’ از ابتلا به کووید جلوگیری کند، گفت : “وقتی همه‌گیری فرا رسید، من هم مثل دیگران در خانه‌ ماندم و وحشت زده زیر تخت قایم شدم. برای ماه ها از خانه بیرون نرفتم. با این وضعیت نمی شد فیلمی که میخواستم را بسازم.”
این فیلمساز آمریکایی، در ادامه از کتابی می گوید که در دوران همه‌گیری نوشته است. این کتاب که مجموعه ای ست از قطعات کمیک کوتاه، به تازگی منتشر شده و جاذبه صفر (Zero Gravity) نام دارد. با نوشتن این کتاب، آلن دریافت که نوشتن را به کارگردانی ترجیح می دهد.
او می گوید: “به مرور متوجه شدم از این شرایط و وضعیت، راضی ام. اصلا مجبور نیستم بیرون بروم و با زحمت در گرمای تابستان و سرمای زمستان فیلم بسازم نوشتن هم راه خوبی برای گذران زندگیست.”
این کارگردان ۸۶ ساله، می گوید : “بخش زیادی از هیجان کار از بین رفته است. این روزها، وقتی شما یک فیلم می‌سازید، تنها برای چند هفته روی پرده سینما مانده، و سپس به صورت پخش استریم آنلاین و یا فروش و پخش روی اینترنت ارائه شده و مردم فیلم‌ها را در خانه‌هایشان می‌بینند. این شیوه برای من آنقدرها لذت بخش نیست و مرا از کارگردانی دلسرد میکند.”
او که فیلم‌های مشهوری همچون آنی هال (۱۹۷۷) و منهتن (۱۹۷۹) را در کارنامه خود دارد، پنجاهمین فیلم بلند خود را، که انتظار می رود درامی شبیه به فیلم امتیاز نهایی (Match Point) باشد، پائیز امسال، در پاریس کارگردانی می کند.
وودی آلن می گوید دیگر شوق و ذوق قدیمی را برای فیلمسازی ندارد و این فیلم، میتواند آخرین کارش باشد : “دیگر آن ذوق و شوق و انگیزه قدیمی، وجود ندارد. حس خوب وقتی که می‌دانستی صد ها نفر، همزمان، در سینما در حال تماشای فیلم بودند. به هرحال، این فیلم آخر را هم می‌سازم تا ببینم چه حسی خواهم داشت”.
دو فیلم اخیر وودی آلن، ‘یک روز بارانی در نیویورک’ که در سال ٢٠١٩ ساخته شد و ‘جشنواره ریفکین’ محصول سال ٢٠٢١، هر دو، در طول زمان همه‌گیری کرونا اکران شدند.
منبع: RFI
عکس:AFP

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *