فرق سرهنگ گورینگ با بشار اسد!

سرهنگ هرمان ویلهم گورینگ و بشار اسد هر دو عضو احزابی بودند و هستند که به مکتب ” سوسیالیسم” اعتقاد دارند. سرهنگ گورینگ فرمانده نیروی هوایی ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم و از برجسته ترین چهره های حزب نازی بود. در مورد بشار اسد که شهره ی خاص و عام است ، مجسمه ی بلاهت با عنوان به اصطلاح ” رییس جمهوری” مادام العمر که در ظاهر می خواهد برای ششمین مرتبه خودش را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سوریه کند. وی در حال حاضر بیش از ۲۰ سال است که بر قدرت اول سوریه خیمه زده و از کشوری که روزگاری دارای درآمدهای توریستی بود ، یک خرابه ساخته است. اسد در واقع بر کشوری بی صاحب حکومت می کند. رییس جمهوری که برای آب خوردن از روسها اجازه می گیرد. مرد بی کفایتی که بر سر مردم خود بمب های شیمیایی ریخت ، میلیونها نفر را آواره کرد ، پای داعش را به سوریه کشاند و هزاران نفر را قربانی قدرت خود کرد. اسد تا پرتگاه سرنگونی پیش رفت ولی قدرتهای خارجی به دادش رسیدند. وی فاقد هرگونه تفکر و معلومات سیاسی است.
اما سرهنگ گورینگ که عاقبت کارش به دادگاه نورنبرگ رسید ، حکم اعدام گرفت اما شب قبل از اعدام خودکشی کرد ، گرچه نام خوبی در تاریخ آلمان برای خود ثبت نکرد ، اما یک تفاوت بزرگ با اسد دارد. گورینگ برای مردم آلمان گوش بفرمان پیشوا بود و هرگز مردم آلمان را بمباران نکرد. او در دو جنگ جهانی اول و دوم شرکت کرد. گورینگ دارای سمتهای وزیر اقتصاد ، وزیر امور داخلی ، وزیر هواپیمایی و وزیر جنگلبانی نیز بود. اگر اسد در طول عمر بی حاصل خود هیچ هنری نداشته جز خوردن و خوابیدن ، گورینگ که وابسته به یکی از فاشیست ترین احزاب تاریخ بشر بوده ، در ۵۳ سال عمر خود حداقل ” کار ” کرد!
یک واقعیت تلخ تاریخی دیگر نیز می توان مشاهده کرد: اینکه قرن گذشته گرچه شاهد جنگهای خونین بود اما دنیا دارای رهبران سیاسی متفکر بود ، ممکن است این تفکر برای بشر جنایات آفرید اما ” تفکر” هر چند در لباس ” فاشیسم” نمایان بود. در قرن ۲۱ ، نوعی قحط الرجال در دنیا مشهود است. رهبرانی چون بشار اسد اصولا دارای قدرت تفکر نیستند!
{طبق گزارش ای‌بی‌سی نیوز مناطق تحت کنترل رژیم اسد در اثر جنگ داخلی آسیب‌دیده و فقیر شده‌اند. ایالات متحده آمریکا مدت‌ها پیش از آغاز جنگ داخلی تحریم‌های اقتصادی‌ای را علیه رژیم اسد وضع کرد و پس از آغاز جنگ داخلی سوریه، اتحادیه اروپا نیز این رژیم را تحریم اقتصادی کرد. این تحریم‌ها سبب فروپاشی اقتصادی سوریه شدند.( منبع: ویکی پدیا)}
آنچه بدیهی و مسلم است کشور شقه شقه شده ی سوریه با وجود حکومت اسد نمی تواند از شر جنگهای داخلی و خارجی رها شود. مردم سوریه چنان در بیچارگی و فقر بسر می برند که اصولا راه گریزی برای خود متصور نیستند.

ممکن است دوست داشته باشید

1 Comment

  1. چطور میتوانید یک آلمانی را با یک تکه آشقال سوری مقایسه کنید!؟ این سوری ب هیچ عنوان ارزش مقایسه با بک سگ را هم ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *