ما کودک می کشیم!

دنیا به کجا می رود؟! در عصری که بشر قدم به کرات دیگر گذاشته و مرزهای ارتباطات نابود شده و هر عکس و خبری در ظرف حداکثر ۱۰ ثانیه در دنیا منتشر می شود. دنیا هنوز هم از بودن چند رهبر دیوانه در رنج و عذاب اشت. تا زمانی که تمام سازمانهای بین المللی ، تمام دولتهای آزاد و احزاب و سازمانهای مدافع حقوق انسانها ، تمام رسانه های متکی بر مردم و تمام وجدان های بیدار علیه چند دیوانه ی خطرناک که از کشتن کودکان لذت می برند ، متحد نشوند و شرایط را برای محاکمه در دادگاه جنایات جنگی مهیا نسازند و ادبیات مسخره ی به اصطلاح ” دیپلماتیک” را به سطل زباله روانه نکنند ، این رهبران دیوانه و مالیخولیایی به قطعه قطعه کردن نوزادان – حتی در بیمترستانها – ادامه می دهند.
در سال ۲۰۱۹ خبرگزاری آناتولی گزارش داد: ” دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز چهار شنبه ۲۰ نوامبرطی گزارشی به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد: از آغاز جنگ سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون ۲۹۰۱۷ کودک سوری جان خود را از دست دادند” از میان این آمار تعداد “۲۲ هزار و ۷۵۳″ کودک سوری توسط نیروهای رژیم بشار اسد و نوکران خارجی اسد کشته شده اند.
اکنون در سال ۲۰۲۲ هنوز اوضاع سوریه عادی نشده است. فراموش نکنیم که چند هزار کودک آواره شدند؟ امروز کودکان اوکراین نیز بدست یک دیوانه دیگر به نام ” پوتین” قتل عام می شوند. این جنایات در سکوت عملی تمام دنیا ادامه دارد. اقدامات حمایتی از حیث تسلیحات و غذا و پول کافی نیست. باید تمام اوکراین از سوی ناتو منطقه پرواز ممنوع اعلام می شد.
در اسفند سال قبل رسانه های بین المللی چنین گزارش دادند:
شورای شهر ماریوپل – در جنوب اوکراین – ویدیویی از یک بیمارستان زنان و زایمان مخروبه در این شهر منتشر و روسیه را متهم به پرتاب چندین موشک بر سر این شهر کرد

بنابر اعلام مقامات اوکراینی، «بخش زایمان و بخش کودکان» در این حمله هوایی ویران شده است.

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با انتشار فیلمی از این مکان نوشت: «حمله مستقیم نیروهای روسی به زایشگاه. مردم و کودکان زیر آوار هستند. جنایت! دنیا تا چقدر دیگر می‌خواهد با نادیده گرفتن ترور، شریک جرم باشد؟ همین حالا آسمان را ببندید. کشتار را متوقف کنید. شما قدرت دارید؛ اما به نظر دارید انسانیت‌ را از دست می‌دهید.»

پائولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفته است در این حمله دستکم ۱۷ نفر شامل شماری از «زنان در حال زایمان» زخمی شدند

همچنین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به بمباران بیمارستان کودکان در اوکراین، تهدید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به دلیل جرایم وحشتناکش مواخذه کند.

جانسون نوشت: انگلیس به حمایت بیشتر از اوکراین پرداخته و سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری ارائه خواهد کرد و پوتین را به دلیل جنایات وحشتناکش بازخواست خواهد کرد.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *