نشریه کورش قابل ستایش است

به مناسبت پانزدهمین سال انتشار نشریه کورش

«کورش» را به دلیل کالبدشکافی واقعی و حرکتی آگاهانه ستایش می‎کنم

 دیماه هر سال، سالگرد تولد نشریه بین‏المللی «کورش» است. با وجود آن که تا کنون بخش بزرگی از روزنامه‏نویسان باتجربه و سرشناس، کتبا و شفاها روش کورش را از حیث رسانه‏ای حرفه‏ای مورد تایید قرار داده‏اند، اکنون برای نخستین بار دیدگاه زنده‏یاد «خسرو سیف» مبارز سیاسی و دبیر (حزب ملت ایران) را که سال‏ها قبل کتبا برای ما نوشت و بارها شفاها عملکرد کورش را ستود، برای اطلاع خوانندگان خود منتشر می‏کنیم. ما به مانند بعضی نشریات بنا نداریم که در هر مناسبتی به خود روحیه و اعتبار کاذب ببخشیم اما نگاه پیشکسوتان سیاست و مطبوعات، همواره احساس غرورآوری به من بخشیده، باشد که این غرور پرشکوه را در دشوارترین ورطه‏ی تاریخ پاس بدارم.

امیر کاویان

********************

پاینده ایران

پیشرفت هر کشوری بستگی تام به آزاد بودن جامعه و مردم آن دارد. وظیفه رسانه‏های عمومی به ویژه مطبوعات در این زمینه، بسیار سنگین می‏باشد به ویژه جوامعی چون کشور ما با یک نوع تک ‏صدایی مواجه است که می‏بایست بیشتر کوشش نمایند. مجله بین‏المللی کورش و مسوولان آن با تحمل ناملایمات بسیار، استوار در این راه، گام بر می‏دارند. امید است با کوشش مطبوعاتی که در این زمینه می‏شود ملت ایران هر چه زودتر شاهد همای آزادی بر آسمان تیره‏ی ایران کنونی باشد.

با توجه به شرایط و وضعیت حاکم بر جامعه ما، می‏توان گفت رابطه نسل سوم با گذشته به کلی قطع است و روزنامه‏ها و نشریات به دلیل ویژگی زمانی و مکانی و بحران‏های پی در پی  همه‏ی همّ خود را معطوف به مسایل روز، آن هم یک جانبه می‏کنند. در چنین موقعیتی، حرکت نشریه بین‏المللی کورش در راستای کالبدشکافی واقعی مسایل و وقایع روز و هم زمان موشکافی مسایل گذشته، حرکتی آگاهانه، ارزنده و در خور ستایش است. چه آرمان مردم، آزادی اندیشه، آزادی مطبوعات، آزادی بیان، آزادی رفتار و برپایی عدالت اجتماعی، به باور من، در چنین برهه‏ای که عصر قلم‏های موشکاف به دور از خشونت، عصر آزادگان، عصر صلح و دوستی و جمهوریت است، وجود چنین نشریه‏ای در دست تشنگان حقیقت و آگاهی، ارزشمند است.

وظیفه خود می‏دانم از زحمات بی‏شائبه تمامی همکارانتان در رسانه موثق «کورش»، به ویژه آقای «امیر کاویان» مدیر مسوول محترم آن نشریه، در تحقق اهداف و آرمان‏های والای ایران‏زمین و به قلم در آوردن زندگی مبارزان راستین میهن‏پرست که برای سربلندی ایران آزاد، از جان شیرین خود گذشتند و بر سر عهد وفای یاران نهادند، صمیمانه سپاسگزاری کرده، برایتان پیروزی و بهروزی با امید که بر دوام باشید، آرزومندم.

                                                                                                                                                                          خسرو سیف

۷ تیرماه ۱۳۹۰

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *