چرا چین با سفر ” پلوسی” لرزید؟!

چرا چین با سفر ” پلوسی” لرزید؟!

حاکمان چین از نظر شخصیت و قابلیت سیاسی دقیقا مانند شخص ولادیمیر پوتین و حکومت پوشالی او هستند. چین و روسیه دو آفت برای دنیا محسوب می شوند. پوتین در اوج حماقت خود ، روسیه را به داخل چاه ” اوکراین” پرتاب کرده و معلوم نیست در چه زمانی و با کدام طناب می تواند خود را بیرون آورد. با این وجود ، پوتین فهمیده هرگز نقش ” قهرمان تسخیر اوکراین” را بازی نخواهد کرد و اگر روزی آتش جنگ اوکراین خاموش شود ، او مسئول اول کشتار صدها یا میلیونها انسان نظامی و غیر نظامی در دو جبهه اوکراین و روسیه خواهد بود.
در روزهای گذشته خبر سفر نانسی پلوسی به تایوان خواب راحت را از چشمان حاکمان چین ربود. آنها در حالی که هنوز هواپیمای رییس مجلس نمایندگان آمریکا حرکت نکرده بود شروع به رجزخوانی های ابلهانه و مضحک می کردند. در سراب می دیدند که پلوسی برای حفظ جانش هم شده دست به این سفر نخواهد زد اما سخت در اشتباه بودند. سفر بخوبی انجام شد و پلوسی به دولت تایوان تضمین حمایت داد. اکنون تایوان و مردم این کشور می توانند بدون کمترین دغدغه نسبت به خطر چین به زندگی آرام خود ادامه دهند. اما پس از بازگشت پلوسی ، حاکمان چین درست مانند کودکان شلوغ اما لوس و ننر ناگهان گرد و خاک کردند و مانور نظامی راه انداختند!
کاش دولت چین یک استراتژیست سیاسی داشت تا گوشزد کند : اصلا نیازی به مانور و این نمایشات مضحک نیست! کاش یک مشاور سیاسی به حاکمان نادان چین می گفت: خودمان را گول نزنیم ما در حد حمله و تصرف تایوان نیستیم! ما هنوز خیلی کوچک تر از آن هستیم که به تقلید ” پوتین” شروع به لشکرکشی کنیم و سپس در گرداب تایوان گیر بیفتیم….
اما نشریه کورش به حاکمان چین توصیه می کند : اگر به خود لرزیدید آن هم با یک سفر دو روزه از طرف رییس مجلس و نه عضوی ارشد در دولت بایدن ، پس اینقدر حرف نزنید اگر تصور می کنید خیلی قوی هستید کمی دست از مفتخوری در آفریقا و آسیا بردارید و وارد میدان جنگ با تایوان شوید. تهدید نکنید! بیایید و تایوان را تصرف کنید!
بیایید و عاقبت خود را خیلی زود مشاهده کنید…..

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *