با بختیار مخالف بودیم و به حکومت اسلامی رای دادیم! گفتگوی سردبیر کورش با محسن پزشکپور

با بختیار مخالف بودیم و به حکومت اسلامی رای دادیم!
گفتگوی سردبیر کورش با محسن پزشکپور

یکی از روزهای سال ۱۳۷۷ به همراه چند فعال سیاسی- مطبوعاتی به منزل ” محسن پزشکپور” دبیرکل حزب پان ایرانیست در تهران رفتیم. وی در زمان نظام شاهنشاهی نماینده مجلس شورای ملی بود و پس از روی کار آمدن حکومت اسلامی راهی فرانسه شد. چند سال در فرانسه ماند و سپس در دهه ۷۰ به ایران بازگشت.
از وی پرسیدم : شما معتقد به شاهنشاهی ایران هستید ، با آمدن دولت شاپوربختیار با او موافق بودید؟ پاسخ اش منفی بود. تا اینجا قابل درک بود زیرا بخش عمده های از طرفداران شاه اصولا میانه ی خوبی با بختیار نداشتند اما وقتی پرسیدم در رفراندوم ۱۲ بهمن شرکت کردید؟ گفت: بله. به جمهوری اسلامی رای دادیم!
این باعث حیرت من شد اما فرصتی برای شکافتن موضوع پیش نیامد. پزشکپور تا آخر عمر در ایران ماند و همراه با حزب پان ایرانیست از منتقدان حکومت اسلامی باقی ماند. در آن دیدار او گفت: ما بجای ملی گرایی به ملت گرایی اعتقاد داریم و در جهان فقط چند کشور بوده اند که ” ملت” داشته اند: ایران- هند- چین – یونان.
گزارش کوتاهی از دیدار و گفتگو با محسن پزشکپور تهیه کردم تا در صورت موافقت مدیر نشریه ” افتخارات ملی” به چاپ برسد. موضوع را به آقای جلال غنی زاده گفتم اما او مایل به چاپ گفتگو با پزشکپور نبود.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *